Sunday, July 1, 2012

Jalan2 ke Zoo Negara

3.7.2012:-  Assalamualaikum..memandangkan en.suami dah tido awal sbb nak bangun 2.45pagi tengok bola euro spain vs itali dan si kecil pon dah tdo penat berjalan seharian bolelah tulis entry untuk hari ni..

Arini nak cite pasal keadaan,suasana dan panorama2 yg ada di Zoo Negara sbb siang tadi baru je jalan2 kesana bersama anak kecilku dan suami tercinta.

Mule2 haruslah cite pasal tempat parking keteyer..jangan risau tempat parking insyaallah banyak.setiap 3 jam pertama dikenakan cas rm5.50 dan jam seterusnya rm1..tapi percayalah 3jam adalah satu tempoh yang sangat memadai..sempatla nak melawat semua tempat,bergambar,makan2 dan sebagainya.

Manakala tiket masuknya rm20 bagi dewasa dan rm10 bagi kanak2..tp harga xtermasuk taman serangga dan taman rama2.kalau nak masuk jg harga tiket + rm5..visiting hours is from 9am to 5pm.tapi selepas pukul 4.30pm semua haiwan akan dimasukkan semula kedalam kandang.

Bagi orang dewasa mungkin biase jela pergi zoo.tapi cuba kita letakkan diri kita kat tempat anak2 kita ataupun kali pertama nak datang zoo nie contohyer mase rombongan tadika ke zoo..amboi!! Time tu bukan main seronok kite.betul x?memang seronok sebenaryer pergi zoo nie memang kekadang ade bau2an harum yang menerjah tah dari mane..tapi yela namwnyer pon zoo.kalau nak wangi2 pegila perfume shop..huhu

Kat zoo ni ada perkhidmatan zoo tram@ ketapi bergerak..nak naik baya tau..bukan free2.xmahal rm3 sorangje..mmg xmahal tapi sy dan suami xnaik pon..saje nak jalan2 sendri.menikmati keindahan alamla kononnyer.

Macam2 haiwan yang ada kat zoo nie contohnyer siamang,memerang,bear, sladang india,tapir@ cipan,zirafah,taman burung, gajah dll..jangan risau kalau jalan kaki kalau dahaga atau perut berkeroncong ada bykje gerai2 yang menjual beraneka jenis makanan dan minuman. Dan part yang paling bes,ada 2 tempat rehat yang beraircon,xtaula kalau ada lebih tapi hasil dari pemerhatian saya ada dua jela satu dekat dengan taman burung dan satu dekat dengan tempat gajah dan zirafah. Dan part yang paling x bes nak bagi gajah makan tebu pon kene bayar untuk tebu tersebut rm3..dahla pendekje tebunyer..xtaula bagi para pembaca skalian, tapi bagi saya mahalla nak beli tebu yang dikerat2  tu pon kne baya rm3, bkn kte yg makan pon...padahal mse entrancekan dah baya rm20 sorang..ermmm seb bek toilet free n bersih..

So kalau senang2 bolehla bawak anak2 dn keluarga berkunjung ke zoo negara..xrugi pon malah dapat menimba ilmu dan pengalaman baru buat anak2..sekian,wasalam












Free Template Blogger collection template Hot Deals SEO

2 comments:

Sheeda ramli said...

Beshhhhnye

Nurul Najwa said...

Bess tau..danish dh pegi..aqil bile lg?

Post a Comment