Wednesday, June 1, 2011

ForGivE n FoRgEt

Dah lame rasenyer xupdate blog nie..bkn per ingat nak close akaunje tp cawi2 xjmp katne nak close acc...senang cite ak xtaula nk close acc blog nie..so entry kali nie cume luahan ati kecilku...

ape salah sy sehingga die benci kat sy???jenuh sy pk pe salah sy kat die yg menyakitkan ati die..sy sedih tiap kali bace entry die..kekadang sy saje je menghanyutkan diri bace entry die byk2 kali...dan setiap kali itu jgkla sy tayer diri per salah saye..setiap x bace entry die,dan setiap kali itu jugaklah air mate ni rase deras sgt nk mengalir sambil terus berpk pe salah sy kat die sampai diri ini dihina sebegitu rupe..sy tau walau mcmane sedih dan pilu hati ini.....mcm mane ati ini rase dihiris2 dgn kate2 yg sinis...dan berape deras air mate ini mengalir kerana die..dan berape kali banjir kerane die...sy tau die xpeduli...i know die dont care..but i care..

sy tau perangai saye buruk...sy tau perangai sy buruk..sy tau perangai sy buruk...tp rase sy xpenah pon susahkan die...tp knp???knp die benci sgt kat ak???knp??tlgla terangkan...setiap kali tengok muke die sy rase hine sgt sbb xdpt pk pe salah sy kat die..sy rase diri ini kerdil sgt xmampu nk bersemuke dgn die..takut setiap pe yg sy lakukan salah kat mate die..setiap bait perkataan yg keluar dr mulut ini harus lebih berhati2 sebb xnak die makin membenci sy..oleh itu,sy ambil pendekatan jauhkan diri dr die sbb xnak de salah lagi gn die..takut semue gerak geri sy salah kat mate die..takut pe yg sy ckp slh lagi..tkut die terus membenci sy..sy xtakut kt die cume takut xdpt terus berpk gn waras knp diri ini terus dibenci..sedih sgt gn kate2 hinaan tu..xsanggup lg nk dengar..yg dah lepas tu biala lepas tp xsanggup de lg penghinaan keatas diriku..aku juga manusia..perempuan yg de perasaan..aku mmg sedih sgt gn hinaan keatas diriku..sedih yg makan dlm sgt.

Walaupun aku xcantik tp aku syukur Allah SWT tu kurniaakan rupa paras aku sekarang nie..dan masih lagi diberi peluang utk hidup didunia yg fana ini..dan masih diberi kesihatan yg baik..sihat walafiat dan keluarga dan sahabat handai yg sentiasa ada bile saat2 hapi or sad..cam rite now..kalau xde kwn2 yg kuatkan semangat sy xtaula camne nk berdepan gn si die..sy yg rase segan nk berdepan gn die coz sy tau pasni setiap gerak geri dan kate2 xbole salah..sy xnk terus dihina dn dibenci..ati sy xbole dan sy xkuat sbb sy xpernah alami situation cmni..

tp 1 thing yg sy pelikk...mase bercinta dulu sy xpernah plak jauhkan diri atau xbersembang gn si die time kje bersame..tp sy xfhm knp die bole ckp cmtu..mungkin sy xperasan..sy xbenci kat sesiape termasuk si die..de yg ckp si die kalau berkerja ikut moodjer...tp sy siap backing lagi ckp kat org2 tertentu yg lain si die xmacam tu..hubungan si die gn saye ok je..tp sy xsangke plak sy je yg rase hubungan kitorng ok..rupe2nyer die beranggapan sy benci kat die..hakikatyer tidak..

setelah disahkan mengandung..biasela kadang2 sikap kiter berubah..tp sepanjang mengandung @ xmengandung ker xpernah pulak benci kat die..tp sy mengaku mase mengandung sy cepat terase tp xboleh ker bertolak ansur faham situasi org mengandung??sy mengandung cepat penat mungkin sbb tu sy trase..
tp syukur alhamdulillah sy bersalin mudah dan dpt anak yg sihat..itu yg penting bg sy..

sy sgt sedih gn diri sy sendiri..sedih sgt..sy mcm org bodoh..walaupun sy kecewa sy tau si die dont care pon..tp sy harap sy xterus dibenci dan dihina...sy tau kekurangan diri ini byk sgt..sy harap jgnla trus menghina sy..sy sedih sgt die wat camtu..

akhir sekali sy boleh maafkan die..dan sy dah pon memaafkan die..tp sy xboleh lupe penghinaan keatas diri sy..i can forgive but i can't forget..



Free Template Blogger collection template Hot Deals SEO

0 comments:

Post a Comment